enzo

To forum jest dla każdego ma nadzieje że sie wszystkim spodoba


#1 2011-01-04 16:29:56

piotrek121

Administrator

Zarejestrowany: 2010-11-30
Posty: 289
Punktów :   

Need For Speed - podsumowanie

Seria gier Need For Speed swoje istnienie rozpoczęła w roku 1995 kiedy powstała jej pierwsza część o nazwie The Need For Speed. Jak dotąd wszystkie części wydane były przez Electronic Arts i powstało ich aż 12 i pewnie na tym się nie skończy. Dziś stanowi już kultową serię gier wyścigowych.

W niniejszym artykule postaram się przybliżyć wam, każdą z części tej niesamowitej gry.

Tak jak już wcześniej wspomniałem wszystko zaczęło się w 1995 roku kiedy to wydano The NFS. Tytuł ten został wydany na PC, konsolę Sony Playstation, Panasonic 3DO oraz Sege Saturn. Do dyspozycji gracza oddano w niej 8 licencjonowanych samochodów (np. Lamborghini Diablo VT, Mazda RX-7, Acura NSX i Ferrari 512TR) oraz 7 różnych tras (tutaj przykładami mogą być trasy takie jak Rusty Springs czy Vertigo Ridge). Gra miała dość skromne wymagania bo aby w nią zagrać wystarczył komputer z procesorem o mocy 75 MHz i 16 MB Ram. The NFS był naprawdę sporym hitem.

Druga część serii nosiła po prostu nazwę Need For Speed II. Stanowiła kontynuacje The NFS. EA wydało ją w roku 1997. Tym razem można było w nią zagrać na komputerze i konsoli do gier Sony Playstation. W NFS II możemy pojeździć w wersji podstawowej 16 samochodami a w specjalnej łącznie 22.

Warto z nich wymienić takie klasyki jak Ferrari F50, Lamborghini Cala, Mazda MX-5 bądź VW Garbus. Część z tych aut trzeba odblokować kodami. W drugiej części najsłynniejszej wyścigówki mamy możliwość pojeżdżenia po jednych z najsłynniejszych torów na świecie. Najciekawsze z nich to Proving Grounds znajdujący się w Norwegii, Pacific Spirit powstały w kraju z liściem Klonu na fladze czyli Kanadzie i Mystic Peaks mieszczącym się w Himalajach. W NFS „dwójce” uświadczymy możliwości gry w trybie multiplayer.Trzecia część Need For Speed powstała zaledwie rok po drugiej (1998 rok). Najciekawszą zmianą jaką w niej wprowadzono było dodanie trybu Hot Pursuit. Właśnie od niego pochodzi nazwa samej części, która nosi tytuł Need For Speed III Hot Pursuit. Tryb ten polega głównie na zmaganiu się z policją a dokładniej ucieczką przed nią. Bądź wcielić się w jej szeregi i samu sprostać wyzwaniu jakie stanowi łapanie piratów drogowych. Co ciekawe gra pozwalała na dodawanie własnych pojazdów co znacznie potrafiło wydłużyć radość płynącą z gry w nią. Pograć w nią można na PC lub Playstation. Jej polskim wydawcą była Cenega. NFS III podobnie zresztą jak jej dwie poprzednie części charakteryzowała się porządną grafiką i dobrze dobraną muzyką.

Need For Speed: Road Challenge stanowi już piątą część serii. Swoją premierę miała w 1999 roku, czyli zaledwie rok po Hot Pursuit. Jak potem zaobserwujecie z pewnością jest to standard dla tego nietypowego symulatora jazdy samochodem. Wróćmy jednak do samej gry. Wydana została na takie platformy jak PC i Sony Playstation. Przyjdzie nam w niej pojeździć różnymi wyjątkowymi samochodami. Wśród nich znajdzie się BMW Z3, Porsche 911 Turbo, BMW M5 oraz McLaren GTR. Wyposażono ją w kilka trybów rozgrywki niniejszym quick race (tzw. szybki wyścig), znany z poprzedniej już części tryb Hot Pursuit, kariera oraz knockout. Dodatkowo dzięki trybowi mutiplayer będziemy mogli zmierzyć się ze swoimi znajomymi i dowieść, że jesteśmy mistrzami czterech kółek i do perfekcji potrafimy opanować swój pojazd  Piątka była pierwszą potrzebą szybkości posiadającą model zniszczeń.

Kolejny piąty już NFS jest wyjątkowy przez niektórych uważany za najlepszą grę z serii ja jednak nie zgadzam się do końca z tą opinią. Z pewnością jednak mogę powiedzieć, że zaliczam go do udanych gier. Co więc jest takiego w nim wyjątkowego? Po pierwsze fakt, że dzięki temu tytułowi możemy poznać 50 lat historii firmy Porsche. Podczas rozgrywki przedstawiane nam są filmy, dane statystyczne oraz slajdy opisujące tego niezwykłego producenta samochodów. Nie dziwi, więc fakt, że gra nosi nazwę Need For Speed: Porsche 2000.

Będziemy mogli w niej pojeździć 8 różnymi modelami (aktualnie w specjalnym dodatku są 4 nowe samochody, czyli łącznie 12) aut tej firmy po 9 wyjątkowych trasach. Najbardziej atrakcyjną jest z pewnością ta prowadząca przez Monte Carlo. Autorzy gry wprowadzili do niej nowy model jazdy znacznie bliższy realizmu. Nowością jest, także możliwość zmiany kamery. Skopano jednak w niej lekko inteligencję przeciwników. W Porsche 2000 mamy możliwość pościgania się w 4 różnych trybach. We wspomnianym już wcześniej singlplayerze, w multiplayerze (przez Internet), w evolution oraz Factory Driver.Szóstą część stanowi Need for Speed: Hot Pursuit 2. Ujrzał on światło dzienne dokładnie 23 października 2002 roku. Gra w dużej mierze nawiązuje do wydanego 4 lata wcześniej Hot Pursuit. Jak łatwo się domyślić główną jej atrakcją będą pościgi z policją bądź przejęcie jej roli. Pościgi, o których tutaj mowa prowadzone będą na 20 różnych trasach. Uciekać zaś będziemy mogli takimi autami jak np. Ford TS 50, Jaguar XKR, BMW Z8, Ferrari 360 Spider, oczywiście Porsche 911 Turbo, Chevrolet Corvette ZO6, Dodge Viper GTS i Ferrari F 50. Łącznie wszystkich samochodów mamy tutaj 25. Będziemy walczyć tutaj, również łącznie w 4 dobrze znanych nam trybach. Są nimi singleplayer, multiplayer, Hot Pursuit i Championship. W szóstą odsłonę NFS’a mamy możliwość zagrania na 3 platformach do gier: Xbox, Playstation 2 i tradycyjnie na PC. W tej części podobnie jak w Hot Pursuit twórcy dali nam możliwość dodawania do gry własnych pojazdów.

Wraz z nadejściem Underground’a przenosimy się do tunerskiego podziemia w świat nielegalnych ulicznych wyścigów. Poziemna potrzeba szybkości powstała w roku 2003. Fabuła gry w dużej mierze jeśli nie została zbudowana na podstawie filmu „Szybcy i wściekli” to została choć w części z niego „ściągnięta”. W czasie rozgrywki zaczynają towarzyszyć nam cutscenki, które w przystępny sposób zagłębiają nas w fabułę całej gry dodając jej niepowtarzalnego klimatu. Dodatkowo dobre wrażenie daje jazda po dobrze odwzorowanym mieście z wieloma wieżowcami z dużą prędkością. Mimo wielu niepochlebnych opinii jaka dostała ta część zarzucających jej odejście od korzeni NFS w złą stronę, utraty całkiem realistycznego modelu jazdy, braku zniszczeń oraz tuningowania samochodów uważam, że ten tytuł stanowi esencję Need For Speed. Daje już wcześniej wspomniany unikalny klimat dzięki udziału gracza w nielegalnych miejskich nocnych wyścigach po ciekawych dokładnie odwzorowanych trasach. A mamy ich w grze naprawdę sporo i w dodatku bardzo zróżnicowanych. Poza tym gra zachwyca genialnie dobraną muzyką. Uda nam się w jej trakcie posłuchać takich kawałków jak The Only zespołu Static –X, Broken Promises grupy Element Eighty bądź wspaniałego moim zdaniem utworu Broken Promises w wykonaniu Lostprophets. Warto dodać, że w tej części udział tzw. supersamochodów) został znacznie ograniczony i z tej grupy pojazdów przyjdzie nam jedynie pojeździć legendarnym Nissanem Skyline R34 GTR. Zapomniałem dodać, że gra nosi tytuł Need For Speed : Underground.

Kontynuacją podziemnego NFS’a jest Need For Speed Underground 2. Wydany został rok po swojej pierwszej części i jest ogólnie ósmą częścia całej serii. Gra jest bardziej dopracowaną podziemna jedynką z nową fabułą i lepszą oprawą graficzną. Cała jej historia przedstawiona jest w formie komiksu i stanowi kontynuacje tej znanej nam z poprzedniego NFS’a. Mamy możliwość poznania jej na 6 różnych platformach. Są nimi: PC, Playstation 2, GameCube, Game Boy, Nintendo DS i Xbox. W grze przyjdzie nam walczyć w licznych trybach rozgrywki. Najciekawszymi z nich są Underground Racing League i Outrun. Ulepszono w niej nieco fizykę jazdy. Lecz nadal daleka jest od ideału. Łącznie możemy ścigać się 30 różnymi autami. Warto wymienić z nich Audi TT, Ford Mustang, Mazde RX8, Cadillaca Escalade czy Nissana 350Z. Każde z nich praktycznie dowolnie możemy modyfikować dodając np. nowe felgi, spojler, vinyle czy lakierując go nowy metaliczny kolor. Tuning od poprzedniej części, również został rozwinięty. W czasie jazdy przyjdzie nam słuchać klimatycznej muzyki. Przykładowymi utworami, które usłyszymy podczas jazdy są I Need Speed w wykonaniu Capone, Lean Back nagrane przez Terror Squad czy Mind Killer Freelandu.

Kolejnym dość przełomowym NFS’em był Most Wanted. Jego premiera światowa odbyła się w 2005 roku. Jak przystało na tą serię gier wyścigowych wydana była na kilka platform. Przykładowymi z nich mogą być PC, Playstation 2 i 3, Xbox 360. Gra rozpoczynamy przyjeżdżając do nowego miasta swoim podrasowanym BMW. Nasze pojawienie nie podoba się tamtejszym sławom miejskich wyścigów. Z łatwością jednak udaje nam się wygrać tam kilka pierwszych wyścigów z nimi. W raz z czasem plamą oleju na drodze dobra passa się kończy i nasza bryka zostaje przejęta przez stróżów prawa. Od tej chwili zaczynamy od początku budować swoją reputację.

Do pokonania mamy 15 przeciwników by dojść na szczyt. Najbardziej ścigany powstał na nowym silniku. Poprawiła się dzięki temu znacznie grafika. Mimo, że wyścigi nadal są nielegalne rozgrywają się teraz w dzień i możemy dzięki temu oglądać fale światła odbijające się od szyb naszego wozu. W tej części, także twórcy dali nam możliwość tuningowania swoich samochodów a nawet ją rozwinęli. A przerobić będziemy mogli takie pojazdy jak Corvette C6, Aston Martin DB9, Ford GT, Mazda RX8, Lamborghini Murciélago i wiele wiele innych. Oczywiście nie zabrakło w niej podkładu muzycznego, który teraz tworzą We Control nagrane przez Hyper, genialny Decadence stworzony przez Disturbed, Let’s Move w wykonaniu The Perceptionists i kilka innych niezłych kawałków.

Po niezłym Most Wanted przyszedł czas na Carbona. Powstał on rok po swoim poprzedniku. Moim zdaniem stanowi początek upadku serii. Fabuła jest kontynuacja tej znanej z „Najbardziej pożądanego”. Można było ją poznać na w sumie 10 różnych platformach. Nasz misją w niej jest odzyskanie zaginionych pieniędzy aby to uczynić musimy przejąć całą okolicę. Jak łatwo się domyślić teren zdobywamy przez wygrywanie nowych wyścigów. Na początku podzielony jest między 3 gangi. Są nimi Bushido charakteryzujący się używaniem japońskich maszyn, TFK korzystających z europejskich dobrodziejstw techniki i 21st Street Crew jeżdżących amerykańskimi wozami. Każdy teren ma przyporządkowaną sobie konkurencję (tych jest 3: prób prędkości, zwykły wyścig i jazda na czas) po zwyciężeniu w niej dana kawałek miasta przechodzi na naszą własność. Może to być tylko chwilowe, ponieważ inne gangi, również mogą starać się nas zaatakować i skubnąć sobie trochę naszego ciężko zdobytego dorobku. Poza tym dodano nowe opcje tuningu. Od strony audiowizualnej gra nie przedstawia się już tak dobrze. Zmieniono całkowicie gatunek muzyki niebezpiecznie zbliżając się do techno. Moim zdaniem jest to fatalne posunięcie niszczące NFS’owy klimat. Grafika opiera się na tym samym silniku, który służył programistą do stworzenia Most Wonted. Zdaniem producenta gra wygląd znacznie lepiej. Jest to co najmniej kłamstwo. Carbon wygląd jak odgrzewany Most Wanted. Przez wprowadzenie nocnych wyścigów grafika wygląd jeszcze gorzej. Poza tym gra wydaje się być źle zoptymalizowana. Dodatkowym jej poważnym minusem jest model jazdy. W tym przypadku jest gorzej niż fatalnie. Teraz powinienem wymienić najciekawsze z utworów ale niestety nie znalazłem żadnego spełniającego te kryteria…

Po tylko pod względem dochodu jaki przyniósł udanym Carbonie twórcy serii Need For Speed postanowili porzucić nielegalne wyścigi i postanowili, że gra będzie bliższa bardziej „realnego” świata tunerów. Czy na pewno jest tak jak chcieli autorzy? Czy było to dobre posunięcie dla całej sagi? Zdaniem wielu fanów NFS’a jak i moim gra straciła swoją wyjątkowość, która nadana została przez tunerski półświatek. Nadano jej nazwę Need For Speed: ProStreet i pokazanu światu w 2007 roku. Zapoznać się z nią mogliśmy na wielu platformach. Niektóre z nich to PC, Playstation 2, Playstation 3, Xbox 360 Największa zmiana jaka w niej nastała to przeniesienie ulicznych wyścigów na specjalnie do tego stworzone tory. Przywrócono model zniszczeń, który jest w tej chwili najlepiej dopracowany ze wszystkich znanych nam z serii NFS. Zmieniono silnik graficzny dzięki czemu oprawa wizualna uległa znacznej poprawie.

Do plusów należy, również dopisać wpływ tuningu zewnętrznego na osiągi samochodu spowodowane różną aerodynamiką i dodania mnóstwa nowych elementów przydatnych podczas modyfikacji auta. Pozwala na stworzenie naprawdę wyjątkowego pojazdu. W grze przyjdzie nam się pościgać w 5 trybach. Zalicza się do nich Grid, Drift, Drag, Próby prędkości i Próby czasowe. Prawie każdy z trybów dzieli się na kilka mniejszych. Każdy z nich będziemy mogli pokonać przy użyciu takich pojazdów jakimi są np. Nissan 350Z, Ford Mustang GT, Mazda RX-8, Porsche 911 GT2,Toyota Supra oraz Porsche Cayman S.

Tak dobiegliśmy do końca artykułu, gdyż ostatnią powstałą jak dotąd grą z serii Need For Speed jest Undecover. Jej premier odbyła się 21 listopada 2008 roku. Zagrać w nią możemy na PC, PlayStation 2, PlayStation 3, Xbox 360, Wii, PlayStation Portable i Nintendo DS. Naszym zadaniem jest w niej wkraść się do świata nielegalnych wyścigów i działać pod tytułową przykrywką. Z każdym wygranym wyścigiem będziemy zbliżać się coraz bardziej do szczytu sławy streetracerów przy czym powoli starać się ich rozpracować. Pod względem technicznym gra nie wygląda najlepiej. Potwornie źle zoptymalizowana. Undercover poza tym nawet na najwyższych ustawieniach grafiki nie przedstawia się najlepiej. Wygląda dziwnie wszystko wkoło nas nierealistycznie błyszczy się. Jadąc co chwilę widzimy uderzającą nam w twarz falę promieni słonecznych, które skutecznie ujmują przyjemność z gry. Sam model jazdy jest fatalny śmiem twierdzić, że autorzy Undercovera przy jego tworzeniu korzystali z rozwiązań zastosowanych w naszej „genialnej” rodzimej produkcji pt. „Maluch Racer”… Pod przykrywką będziemy mogli pojeździć różnymi genialnymi samochodami to jest jeden z niewielu plusów tej produkcji. Niniejszym są nimi Lamborghini Murciélago LP640, Porsche Carrera GT, Jaguar XK i Dodge Challenger Concept

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.098 seconds, 10 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.showa.pun.pl www.crazy.pun.pl www.zuzelhax.pun.pl www.rtv-agd.pun.pl www.pszzp.pun.pl